Autor Thema: [REL] Growlfs Blender Wig Machine 1.0  (Gelesen 1570 mal)

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Offline Growlf

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[REL] Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« am: Dezember 18, 2007, 16:11:17 Nachmittag »
Download bei TESnexus: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=18249

Wer wollte sich schon mal an animierte Haare trauen? Jetzt geht das kurz und schmerzlos.
Vorstoß in die internationale Modding- Spitze:

This .nif file allowes to create animated hair with a few steps:

1. Open the \"WigMachine.nif\" in NIFskope and change the upperbody like you want.
Delete the RenHair (it\'s only for example).
Save this changings.

2. Import the changed .nif into Blender.

3. Open your favorite hair style in NIFskope and export it as .obj.

4. Import the .obj into Blender in addition to your imported WigMachine.

5. Adjust the .obj to right position on head and body.

6. Assign a texture with F5/ F6 buttons and parent your .obj to the armature (in OBJECT MODE right click on the hair object, then SHIFT + right click to a bone, CTRL+ P > Armature > Name Groups).

7. select all vertices of your hair object and DESELECT all vertices of all other objects.

8. in OBJECT MODE rightclick your hair object and SHIFT + rightclick the WigParent cube.

9. Run OBJECT > SCRIPTS > BONE WEIGHT COPY script with QUALITY = 3 and UPDATE SELECTED.

10. That\'s it! Your hair should now be perfectly weightpainted.

Export it as .nif and have fun.

Use those new wigs with different textures as clothing.

« Letzte Änderung: März 01, 2010, 01:32:09 Vormittag von Growlf »

Offline Arynn

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #1 am: Dezember 18, 2007, 16:15:46 Nachmittag »
Das wird ja immer einfacher... und besser! Supi! Da kann ich ja doch noch eine eigene Frisur für Maharbar kreieren. Growlf, was würde ich ohne dich machen...:laugh:

Wahrscheinlich nicht modden...

Offline Growlf

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #2 am: Dezember 18, 2007, 17:14:56 Nachmittag »
1.1. ist raus.

Da manche Haare im Nackenbereich riesengroße Faces haben, mußte ich den WigParent- Block nochmal überarbeiten.

RenHair06F


Offline pale_rider

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #3 am: Dezember 18, 2007, 18:54:38 Nachmittag »
*Durch die Zähne Pfeiff*---Growlf, unser Guru...deine Fantasie und Moddinglust kennt wohl keine Grenzen, was?;) Sehr gut! Danke für das Programm und den Link!
Array

Offline Growlf

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #4 am: Dezember 18, 2007, 20:29:02 Nachmittag »
Übrigens kann man mit gleicher Methode nicht nur die Haare skinnen, sondern die passenden Hüte und Helme, Blumen am Köpfchen u.a.m. gleich mit.

Offline Arynn

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #5 am: Dezember 19, 2007, 14:28:04 Nachmittag »
Ich bin gerade am Überlegen ob ich den Schleier meiner Drow-Hexe noch  damit überarbeite... Wäre dann der 2. Patch für meine Truhe...

Auf jeden Fall ist das mal wieder nur genial.

Offline Growlf

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #6 am: Dezember 22, 2007, 15:06:29 Nachmittag »
Versuch das mal und erzähl, wie es funzt.

Offline Arynn

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Re:Growlfs Blender Wig Machine 1.0
« Antwort #7 am: Dezember 22, 2007, 17:33:25 Nachmittag »
Ok, aber nicht mehr dieses Jahr.

 


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